Reklamační řád
REKLAMAČNÍ
ŘÁD
Základem
tohoto reklamačního řádu je aktuální Občanský a Obchodní zákoník ve znění
příslušných zákonů.
Reklamační
řád upřesňuje postup zákazníka v případě, že přes veškeré úsilí
společnosti by.Wendy fashion s.r.o.
o zachování vysoké kvality nabízeného zboží vznikne na straně zákazníka
oprávněný důvod k uplatnění práv z odpovědnosti za vady prodávaného
zboží.
Prevence
- Při
výběru zboží je nutné, aby zvolený druh a velikost výrobku přesně odpovídal
potřebám zákazníka. Zákazník před zakoupením výrobku vezme v úvahu
účel užití, provedení, materiálové
složení a způsob ošetřování zboží. Pouze zboží dobře zvolené z hlediska
funkčního, sortimentního a velikostního je předpokladem naplnění užitné hodnoty
a účelu užití zboží.
- Po
celou dobu užívání zakoupeného zboží je nutné, aby zákazník věnoval dostatečnou
pozornost základním pravidlům užívání tohoto zboží. Zvláště je nutné zvážit
všechny faktory nepříznivě ovlivňující plnou funkčnost a životnost výrobku,
jako např. nadměrnou intenzitu užívání výrobku, užívání výrobku
k nevhodnému účelu.
- Další
nutnou podmínkou pro zachování dobrého stavu zboží a jeho funkčnosti je jeho
pravidelná údržba. Je třeba si uvědomit, že nesprávná nebo nedostatečná údržba
zboží podstatně zkracuje jeho plnou funkčnost a životnost.
Základní podmínky
reklamace
- Vyskytne-li
se u zakoupeného zboží v záruční době vada, má zákazník právo tuto vadu
reklamovat. Vadou se rozumí změna (vlastnosti) zboží, jejíž příčinou je použití
nevhodného nebo nekvalitního materiálu, nedodržení technologie nebo nevhodná
technologie, popřípadě nevhodné konstrukční řešení. Za vadu nelze považovat změnu zboží, která
vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jeho opotřebení nesprávného
používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je
zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození uživatelem či třetí
osobou nebo jiného nesprávného zásahu. Reklamace včetně odstranění vady bude
vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění.
Místo a způsob uplatnění
reklamace
- Zákazník
může uplatnit reklamaci na prodejnách uvedených na stránkách eshopu www.bywendyshop.cz nebo prostřednictvím
odeslání zboží a vyplněného reklamačního formuláře s nákupním dokladem na
adresu firmy (formulář je možno podat elektronicky). Zákazník uplatňuje
reklamaci osobně nebo elektronicky. Nákup reklamovaného zboží v prodejně
prokazuje zákazník nákupním dokladem, který obdrží zároveň se zbožím. Bez
předložení nákupního dokladu, nebude reklamační řízení zahájeno. Jakmile
zákazník uplatní některé z práv odpovědnosti za vady zboží, například
právo na odstranění vady či slevu, je tímto projevem vázán a nemůže volbu
uplatněného práva měnit, pokud se nedohodne s vedoucím (manažerem prodeje -
viz tlf. na stránkách eshopu) prodejny nebo jím pověřeným pracovníkem jinak.
Lhůty pro uplatnění
reklamace
- Právo
z odpovědnosti za vady musí být uplatněno v záruční době. Reklamaci
je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu ihned, jakmile se vada objevila.
Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení
vady, znehodnocení zboží a může být důvodem zamítnutí reklamace. Záruční doba
je 24 měsíců a začíná běžet ode dne převzetí zboží. Doba od uplatnění práva
z odpovědnosti za vady a ž do doby, kdy zákazník po skončení reklamace byl
povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Pokud je výsledkem
reklamačního řízení výměna reklamovaného zboží, začne běžet záruční doba znovu
od převzetí nového zboží. Záruční dobu nelze zaměňovat s životností zboží,
tj. dobou, po kterou při správném používání a správném ošetřování včetně údržby
může zboží vzhledem ke svým vlastnostem, danému účelu a rozdílnosti
v intenzitě jeho užívání vydržet.
Odstranitelné
vady
- Za
odstranitelné vady se považují takové vady, které lze opravou odstranit, aniž
by utrpěl vzhled, funkce a kvalita zboží. V případě výskytu odstranitelné
vady má zákazník právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Tyto
závady budou odstraněny bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30
kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace. V případě odstranitelné vady
má zákazník právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od smlouvy pokud:
- Reklamace
nebyla vyřízena do 30ti dnů ode dne jejího uplatnění a nedošlo k jiné
dohodě.
- Zákazník
nemůže pro opětovné vyskytnutí odstranitelné vady po opravě, nebo pro větší
počet odstranitelných vad zboží řádně užívat. O opětovné vyskytnutí vady po
opravě jde tehdy, jestliže stejná vada, která byla v záruční době již
nejméně dvakrát odstraňována, opětovně vyskytne.
Neodstranitelné vady
- Za
neodstranitelnou vadu se považuje taková vada, kterou nelze odstranit nebo její
odstranění není účelné s přihlédnutím ke všem rozhodným okolnostem. Jde-li
o vadu neodstranitelnou, která brání tomu, aby zboží vylo řádně užíváno jako
zboží bez vady, má zákazník právo požadovat výměnu zboží za nové bezvadné,
odstoupit od kupní smlouvy a v případě, že charakter neodstranitelné vady
nebrání řádného užívání zboží jako zboží bez vady (např. vady estetické) a
zákazník nepožaduje výměnu zboží, má právo na přiměřenou slevu z kupní
ceny nebo může od smlouvy odstoupit. Při poskytování slevy se přihlíží k charakteru
vady, stupni a způsobu opotřebení výrobku, délce jeho užívání a
k možnostem dalšího použití.
Tento reklamační řád platí od 19.9.2019.
Prodávající si vyhrazuje právo jeho změny.